dinsdag 29 maart 2011

School opdrachten.

School speelt een grote rol in mijn leven, in ieders leven. Je bent er het grootste deel van de dag, en er zijn weken bij dat je zelfs in het weekeind huiswerk maakt. Bij mij op school hebben we meestal erg leuke opdrachten, dus ik heb besloten dat ik deze vaker met jullie ga delen.

Eventjes wat uitleg rondom deze opdracht. Wij zijn nu bezig met een soort onderzoekje waarbij je inspiratie moet zoeken. En ik zou The Dutch Fashion Cow niet zijn, als mijn inspiratie niet uit de mode kwam. Ik ben ontzettend dol op vrolijke kleuren, en kan er ontzettend blij van worden. Sorry als sommige informatie niet klopt, maar het moest iets makkelijker neer gezet worden voor mijn docent... Veel plezier;)


Waar was / is het?

Colorblocking is iets wat standaard om de zoveel jaar terug komt, je zag het in de jaren zeventig, en je ziet het nu weer. Colorblocking is de trend van voorjaar 2011

Colorblocking zie je nu vooral bij de mode mensen, dus de bloggers, modestudenten etc. Maar, ik vermoed dat eind april/begin mij colorblocking niet meer weg te denken is uit het straat beeld.

Wat was / is het precies?

Colorblocking is het gebruiken van verschillende felle/heldere kleuren in een outfit. Ook kan het zijn dat verschillende kleuren in een accessoires zijn verwerkt, zoals je hier naast ziet.

Waarom vind ik dit zo’n interessante inspiratiebron?

Ik heb deze inspiratiebron vooral gekozen vanwege de vrolijke uitstraling. Ik vind het namelijk belangrijk dat een kunstwerk/voorwerp mensen vrolijk maakt. Dit omdat ik het soms raar vind om te zien hoeveel mensen er chaggerijnig kijken, daar kan ik dus echt niet bij. Want als de zon buiten schijnt, dan is er eigenlijk toch geen reden om niet vrolijk te kijken? Ik wil dat mijn kunstwerk een glimlach bij mensen op het gezicht tovert, dat ze er vrolijk van worden. En dat is de reden waarom ik felle kleurtjes ga gebruiken.


Is er een manier om het vast te leggen / te registreren?

Ja, die is er zeker. Ik zou namelijk plaatjes van colorblocking dingen uit kunnen printen, en hier een collage van maken. Een soort inspiratieboard gaat dit dus worden. Ik zou hierbij ook woorden kunnen gebruiken, teksten en ik zou zelf dingen kunnen tekenen.


Op welke manier zou jij deze inspiratiebron in een kunstwerk kunnen verwerken?

Ik ga van het kunstwerk dat mij geïnspireerd heeft de kleuren en de opbouw gebruiken. Want mijn kunstwerk wordt minimalistisch, aangezien dit goed inspeelt op de recessie. Mijn schoenen moeten dus zo goedkoop mogelijk gemaakt worden, dus misschien dat ik iets met vintage kan doen? Van colorblocking ga ik de manier van kleuren combineren pakken, met verschillende vlakken en figuren. De kleuren mogen dus vloeken, maar wel op een mooie manier. Hieronder zie je nog een foto van colorblocking.



En, vonden jullie dit leuk om te lezen? Of zien jullie liever andere dingen? Laat het hier onder aan mij weten!

1 opmerking:

  1. Ik vind het erg leuk! Ik wist niet dat het steeds terug kwam.
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen