woensdag 9 februari 2011

Open dag HVA

Hier is dan eindelijk mijn verslag van de opendag waar ik zaterdag heen ben geweest. Ik ben dus wezen kijken bij het Amsterdam Fashion Institute, de school waar ik later heen wil. Ik had jullie beloofd dat ik zondag een berichtje hierover zou posten, maar door de drukke opdrachten van school is dit niet gelukt. Toen ik maandag mijn bericht wilde verzenden, waren ineens al mijn foto’s weg. En ondanks verschillende pogingen om die plaatjes terug te krijgen is dit niet gelukt. Dit bericht is dus – helaas- zonder foto’s, ik hoop dat jullie hier begrip voor hebben.

8:00
Aangezien het redelijk lang rijden is naar A’dam moesten we heel vroeg weg, om zes uur stond ik dus naast mijn bed om te zorgen dat ik om acht uur ook echt in de auto zat. En wat redelijk eng was, we reden inderdaad precies om acht uur weg. We zijn nog een keer gestopt bij een tankstation, voor ontbijt en drinken. Dit hebben we in de auto opgegeten, en de rit ging redelijk snel.

8:57
Omdat er , ondanks dat het zaterdag was, bijna niemand op de weg reed waren we er erg snel. We waren dus in een uur tijd van Tilburg naar Amsterdam gereden, best een prestatie niet waar? Eenmaal aangekomen parkeerden we de auto in de Amsterdam Arena, en toen gingen we met de metro richting het centrum.

9:30
Zoals altijd waren we weer te vroeg – de opendag begon om 10 uur- dus besloten we om eventjes iets te drinken. We kwamen een klein, lief cafeetje tegen en liepen daar naar binnen. Dit cafeetje heet ‘Muffins & Koffie on the go” als ik het goed heb, en is helemaal ingekleed in de stijl van Praag rond 1900. Het meisje dat ons bediende droeg dan ook de klederdracht van daar, zelf was ik hier niet zo weg van maar, dit paste echter wel in het beeld.

10:30
Inmiddels hebben we snel rond gekeken, overal eventjes vluchtig onze neus naar binnen gestoken. Daarna gingen we snel naar de derde verdieping, want daar was een presentatie over het toelaten worden op het AMFI. Deze presentatie duurde een klein half uur, en vervolgens gingen we naar de kelder voor een presentatie over het door studeren nĂ¡ het AMFI. Deze presentatie was om 12:00 klaar, dus toen hebben we snel een broodje gegeten en wat gedronken.

12:30-13:30
We hebben maar liefst twee uur rond gekeken, en vooral de richting fashion&design vond ik er interessant. Inmiddels weet ik dankzij deze opendag ook al welke richting ik op het AMFI zelf ga volgen, ik kies namelijk voor de richting Independent Designer, waarmee ik later mijn eigen merk op kan gaan zetten. Maar – dat even terzijde gelaten- ik was echt onder de indruk van deze school, de sfeer was fijn, iedereen was betrokken/aardig/behulpzaam en ik zie mezelf hier al helemaal rond gelopen.

Dit was dus het einde van de opendag, daarna zijn we Amsterdam nog even in gegaan. We hebben de winkel van het AMFI bekeken waar ze allemaal dingen verkopen die ze daar gemaakt hadden, we zijn nog wezen eten en daarna was het al weer tijd om terug te gaan naar het station. Natuurlijk moest ik als echt Starbuckslover langs de Starbucks, en dus stonden we met een frappucino in de hand op de metro te wachten. Deze dag was erg geslaagd, en we zijn ook nog even bij de nicht van mijn vader langs geweest. Ik weet het nu dus zeker, ik ga later naar het AMFI!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten