zaterdag 22 januari 2011

Recept Wentelteefjes

Ik hou van koken. Ik vind het heerlijk om eerst bezig te zijn met het zoeken van recepten, het vergelijken, het kopen van ingredienten en het koken zelf. Ook ben ik dol op het gevoel dat ik krijg als mensen het eten dat ik heb gekookt lekker vinden. Maar eerlijk is eerlijk: koken kost vaak veel tijd, en soms heb je die tijd niet. Of je hebt de tijd wel, maar de winkel is dicht waardoor je geen ingredienten kan kopen. Voor zo'n situaties heb je de wentelteefjes. Dit is een gerecht waarvoor je de ingredienten meestal wel in huis hebt - of anders bel je bij die knappe buurjongen aan voor een kopje suiker;)



Ingrediƫnten voor 2 personen
Sneetjes oud brood (Wit)
2 eieren
2 dl melk (ik gebruik volle)
50 gr suiker
kaneel
poedersuiker
boter om in te bakken

Hulpmiddelen

Koekepan
spatel / vork
zeefje (voor de poedersuiker)

Voorbereiding
De korstje van het brood snijden

Bereidingswijze
Klop de eieren met de melk in een kom tot een schuimige massa. Voeg er de suiker bij.
Gooi het geheel over in een diep bord.
Haal de boterhammen door het mengsel.
Niet te lang erin laten anders zijn de boterhammen te zacht en breken ze.
Bak ze aan beide zijde bruin in een beetje boter. Pan goed heet laten worden.
als ze klaar zijn bestrooien met kaneel en poedersuiker (kan ook gewone suiker)

Morgen ga ik deze wentelteefjes zelf plakken, dus dan zal ik ook de foto's plaatsen van mijn creatie. Vind jij bakken ook zo leuk? Of ben jij meer iemand van de simpele gerechtjes.

Het recept komt trouwens van www.smulweb.nl kijk hier dus voor meer overheerlijke recepten

1 opmerking: