zaterdag 22 januari 2011

Een dagje ruilen..

De gene die Vera Camilla volgen weten waar de inspiratie voor dit artikel vandaan heb. Want ik werd door haar Twitterquestion aan het denken gezet, met wie wil ik nou een dag ruilen. Waarom en vooral wat zou ik dan doen gedurende die dag. Ik kan je vertellen, ik heb veel mensen met wie ik een dag zou willen ruilen: van Mickey Mouse tot Lady Gaga..



Uiteindelijk heb ik gekozen voor iets waar ik veel ervaring van op zou doen. Want toegegeven, het ís natuurlijk geweldig om een dagje Beyoncé te zijn maar of je er veel van leert? I don't know. Dus na een poosje denken besloot ik dat ik een dag zou willen ruilen met iemand in een achterstandswijk. Niet omdat ik die mensen minder vind als andere, maar meer omdat ik echt diep respect heb voor mensen die de eindjes aan elkaar moeten knopen- en dat ook doen.

Want eerlijk is eerlijk, ik heb het goed thuis. Wij hoeven niet ieder dubbeltje om te draaien ( sterker nog, ik heb een hekel aan kleingeld) en kunnen dan ook zonder al te veel na te denken groten uitgaven doen. Begrijp me niet verkeerd, ik ben hier juist blij mee en vind het geweldig dat dit kan. Alleen heb ik het idee dat ik hierdoor niet echt een hele reeele kijk op geld en de waarde van spullen heb.

Ik ben namelijk nogal matrialistisch aangelegd, en vind het dus geweldig om nieuwe dingen de kopen. Anderzijds ben ik niet erg zuinig - lees slordig- op mijn spullen ben. Hierdoor raak ik regelmatig eigendommen kwijt, waar ik dan weer niet om kan treuren omdat ik toch wél een nieuwe kan kopen. Kortom, ik denk dat ik door een dagje ruilen met een persoon in een achterstandswijk veel meer besef krijg van de waarde van geld, wat je er mee kan doen en dat je goed moet nadenken over iedere uitgaven die je doet.

Wow, dit was eigenlijk best wel diepzinnig geloof ik. En ook helemaal waar.. Zou ik echt mijn leventje in kunnen ruilen voor dat van iemand die het een stuk zwaarder heeft? Ik weet het niet, maar dit is in ieder geval iets om over na te denken. En jij, met wie zou jij een dag willen ruilen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten