dinsdag 5 april 2011

Copy Me

Bij deze introduceer ik een nieuwe rubriek, waarover ik ga schrijven over het na-apen van mensen. Het nadoen van outfits enzovoort. Persoonlijk heb ik het er niet zo op, vooral niet als die gene het 'gewoon' doet. Als het van te voren wordt gevraagt vind ik het een ander verhaal. Vandaag gaat het over het kopiëren van blog-berichten.

Hier kan ik dus écht heel chaggerijnig om worden. Want waarom, waarom in hemels naam, begin je een blog als je toch alleen maar berichten van andere mensen over neemt? Juist ja, dan kun je net zo goed niks posten want een ander heeft dit al met de wereld gedeeld. En daarbij gaat er erg veel tijd zitten in het maken van een berichtje, het schrijven van de tekst of het maken van de plaatjes.

Wanneer een ander dan met de eer gaat strijken is dat erg vervelend. Je hebt ook mensen die het keurig netjes vragen, en de link naar jouw blog erbij plaatsen. Dat is nog oke, want je hebt dan zelf toestemming gekregen. Maar, er zijn ook mensen die dit alles niet doen en gewoon lekker jouw postje over nemen. Daar kan ik niet tegen.

Niet als het bij mijzelf gebeurd, en niet als men dit bij een van mijn vriendinnen doet.. Vandaar ook dit eerste onderwerp bij Copy Me: het over nemen van posts/artikellen/whatever. Nou hoor ik je al denken, hoe komt ze dáár in hemels naam op? Nou, ik zal het jullie uitleggen maar eerst wil ik eventjes het volgende zeggen: Normaal gesproken heb ik het niet zo op zwart maken, zéker niet via internet. Natuurlijk maak ik me er wel eens aan schuldig, maar alleen als de persoon in kwestie maar door en door blijft gaan. Dan knapt er op een gegeven moment iets, en dan kan ik écht heel gemeen zijn..

Goed, hoe ik op dit onderwerp kwam? Mede-blogger en klasgenootje Janna heeft - zoals ik al verklapt had- ook een blog, en natuurlijk schrijft zij hier dingen op; plaatjes verschijnen ook regelmatig. Meestal zet zij ze of in collages of in een mooie volgorde. Haha, echt respect daar voor; want om zoiets te doen heb je flink wat geduld en tijd nodig. Daarom is eht ook zo vervelend dat zij er achter is gekomen dat een andere ( Amateuristische) blogster haar collage letterlijk heeft overgenomen. Hier wist Janna niks van, en toen zij een reactie plaatste, werd deze verwijderd.

Inmiddels heeft ze nog steeds geen reactie gehad en het bericht staat nog steeds op het blog. Vandaar dat ik dit artikel ook schrijf: ik hoop namelijk dat er bij deze soort copy cats een belletje gaat rinkellen. Want het is heel erg vervelend om iemand anders met jouw dingen te zien pronken. Dit artikel heb ik ook in de copy cat  in kwestie gestuurd, in de hoop dat ook zij door heeft dat dit geen goede manier is om te bloggen.

Nogmaals, ik zeg niet dat ik het wél goed doe. Natuurlijk heb ik in het verleden ook plaatjes over genomen zonder de bron erbij te vermelden ( kom op, ik was toen negen) en daar heb ik ook heel veel spijt van. Dus voor alle mensen die ooit met zoiets te maken hebben gehad: ik weet wat je door maakt, en laten we ons samen sterk maken om deze vervelende copy cats voor eens en voor altijd uit de wereld ( okeee, blogger-wereld) te halen.

Hierbij de link naar het blog van de copy cat, en het betreffende gekopiërde artike

blog: http://evergreenfw.blogspot.com/2011/03/live-laugh-love.html
Artikel: http://evergreenfw.blogspot.com/2011/03/live-laugh-love.html

Dat was copy me voor deze keer, volgende week kunnen jullie hier weer een nieuwe CM verwachten, en ik hoop dat iedereeen deze boodschap heeft begrepen/ ik geen mensen persoonlijk heb beledigd. Mocht dit echter wel het geval zijn, vraag ik je om te mailen naar: savannahashley_reblog@hotmail.com.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten