woensdag 30 maart 2011

'Home'sick..

Buiten regent het, de lucht is grijs en geen mens loopt nu in lekkere zomerkleren. Natuurlijk hou ik van Nederland, op de dagen dat het lekker weer is én wanneer we echt een Nederland zijn. Tijdens het WK bijvoorbeeld, zo leuk om te merken dat we dan wel in de eerste plaats Nederlands en daarna pas Autochtoon en Allochtoon zijn. Op dat soort dagen ben ik trots op mijn land. Ja, je leest het goed; er staat geen vaderland. Want mijn vaderland ligt namelijk naast ons.. Duitsland, het land van de currywürsten en pretzels; daar ben ik geboren.

Maar, daar gaat het niet om. Waar het om gaat is dat ik heimwee heb. Heimwee terwijl ik thuis ben en op mijn eigen kamer zit. Onmogelijk zeg je? Nou echt niet. Er is namelijk een land dat mijn hart heeft gestolen en het niet meer terug wil geven. Naar dit land ben ik in de carnavalvakantie geweest, en ik ben verkocht. Amerika. Ik wilde er blijven, niet meer weg. En nu mis ik het, en wil ik het liefst het vliegtuig pakken en naar Orlando vliegen.

Dat is - helaas- onmogelijk maar, gelukkig hebben we youtube! Bij deze deel ik mijn lievelingsliedje van vandaag met jullie: Party in the USA van Miley Cyrus. Normaal gesproken houd ik niet zo van haar muziek, maar deze is echter geschreven door Jessie J. Van wie ik dan wél weer fan ben. Hier onder het filmpje, en gelijk mijn verslag van de eerste dag in Orlando.







Dag 2.
Vandaag is de eerste volle dag in Orlando, gister zijn we namelijk heel erg laat aangekomen. Gelukkig kon ik gelijk slapen, dus ik had vandaag nog geen last van een jetlag! Ik moest heel erg vroeg opstaan om naar het Wafelhuis te gaan. Hier heb ik heerlijke chocolade waffels gegeten en de meest geweldige ijsthee gedronken. Daarna zijn we naar Discovery Cove geweest, om daar te zwemmen met dolfijnen. Echt GE-WEL-DIG! Niet te beschrijven, dus ik zal binnenkort de foto's posten. Daarna zijn we nog eventjes wezen winkelen en daarna gegeten bij een van de vele restaurantjes die ze daar hebben. Kortom, een geweldige dag in Orlando.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten