donderdag 3 februari 2011

Mijn muziek!

Muziek is iets waar ik niet zonder kan, ik heb muziek nodig om fatsoenlijk te kunnen werken. Ik heb het nodig om me te kunnen concentreren, om vrolijk te blijven, om te dansen. Zoals je ziet zijn er dus nogal veel dingen die ervoor zorgen dat ik muziek luister, maar daarbij vind ik muziek iets heel persoonlijks. Mijn play-list - op mijn iPhone- verteld misschien wel meer over mij dan al het andere bij elkaar. Vandaar dat ik jullie vandaag mijn play-list ga laten zien, oké niet heel mijn play-list, maar de top tien.



Dit plaatje is dus zo waar, en heeft mij ook geinspireerd voor dit artikel.


Mijn playlist:



Glee Cast- Crush. Dit liedje draai ik vaak, omdat ik de tekst heel erg mooi vind. Het gaat er namelijk om dat niet alles wat je doet gebasseerd is op anderen. Iets wat ik persoonlijk erg mooi vind, want in sommige gevallen moet je inderdaad als eerste aan jezelf denken.


Bruno Mars- The Lazy Song. Deze luister ik meestal 's ochtends. Dit liedje heeft namelijk een hele vrolijke melodie, en ik wordt er zelf dan ook vrolijk van. Ik denk zelfs dat ik zonder dit liedje een stuk chaggerijnig zou zijn, want je hebt immers van die feel good liedjes nodig. Echter moet je bij dit liedje niet te veel op de tekst letten, of eigenlijk weer wel want een slappe lachbui is dan gegarandeerd.



t.A.T.u. - Loves Me Not. Vraag me niet hoe ik aan dit liedje kom, hij verscheen in eens in mijn lijst. Maar ik ben er wel helemaal weg van, het gaat namelijk over de onzekerheid die je af en toe voelt. De meeste mensen snappen waarschijnlijk wel wat ik bedoel, dat je niet zeker weet of andere je wel leuk genoeg vinden, hoe je overkomt etc. Dit liedje zegt dus dat sommige mensen je wel mogen en andere niet, maar dat je hiervoor niet je hele ik moet gaan veranderen. Pretty diepzinnig, he?


B.O.B feat. Rivers Cuomo- Magic. Ik weet dat veel mensen dit liedje niet meer kunnen horen, maar toch staat 'ie in mijn playlist. De boodschap van deze song is namelijk dat je geweldig bent zoals je bent, dat je magisch bent en dat andere mensen dit zelf ook willen zijn. Dit liedje is dus erg goed voor je zelfvertrouwen.


Jochem Myjer- Mijn dag! Dit is een liedje waar ik altijd blij van wordt, en waar ik ook leuke herinneringen aan. De titel van dit liedje zegt geloof ik genoeg, dus daar ga ik verder niks meer over uitleggen. Ik wil echter nog wel eventjes zeggen dat ik dit liedje leuk heb léren vinden, want eerst had ik namelijk een hekel aan dit liedje...


Lady Gaga- Paper Gangsta. Gaga zingt in dit liedje dat je niet met minder genoegen moet nemen, dat je altijd voor het beste van het beste moet gaan en niet op moet geven. Dit is iets waar ik zelf helemaal achter sta, je moet namelijk overal het beste uit halen en als dit niet lukt doorvechten tot het je wél lukt.


John Mayer- Perfectly Lonely. Ik denk dat de meeste mensen dit liedje wel kennen, maar toch wil ik dit liedje 'behandelen'. Ik vind het namelijk een heel mooi idee dat je zelf voor je geluk moet zorgen, en daarvoor in principe geen liefde nodig hebt...


Ilse DeLange- Tap Dancing on the Highwire. Dit is echt zo'n liedje dat je luisterd als het buiten regent en je in je bed ligt met een boek en een fleecedeken. Het is een typische lovesong, en ik denk niet dat er verder een reden is waarom ik dit liedje luister.


Mega Mindy- Ik ben Mega Mindy. Oeps, ik denk dat deze mijn gemiddelde weer een beetje naar beneden brengt. Maar - ja óók bij deze - er is een reden waarom ik dit liedje luister. Mieke/Mega Mindy zingt hier namelijk over het hebben van een geheim, en dat dit moeilijk is...


Travie mccoy- We'll Be Alright. Dit is een echt dansliedje, dus hierbij is er niet echt een reden dat ik hem luister. Behalve dan dat ik er heeeeeeeeeeeeeel erg blij van wordt!



Dat is mijn top tien op het moment, en ik moet zeggen dat het erg fijn is om dit zo op te schrijven. Een ding vraag ik me echter wel af, vinden jullie dat ik te vaak van dit soort persoonlijke stukjes schrijf? Want zelf heb ik het gevoel dat ik mijn blog namelijk een beetje gebruik als een 'dagboek' en als jullie dit vervelend vinden dan wil ik het graag weten...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten