woensdag 19 januari 2011

Lente in de lucht:D

Het is een feit, de donkerste dagen van de winter liggen achter ons en langzaam gaan we weer naar de lente toe. Dit is iets waar ik heel blij mee ben, ik houd van de lente wanneer alles weer groen wordt. Wanneer de vogels weer terug komen, en weer beginnen te fluiten. Ook ben ik dol op het moment dat ik wakker wordt door de zon – i.p.v. de regen- en wanneer ik voor het eerst slippers of een rokje aan kan. Héérlijk! Kortom, ik ben dol op de Lente.

Een nieuw seizoen betekend bij mij ook altijd een nieuwe garderobe, een nieuwe stijl en vaak hoort een nieuw kapsel hier ook bij. Dit is dus hét moment om inspiratie op te doen, naar kleren te kijken en bijpassende accessoires te zoeken. Normaal gesproken struin ik hiervoor stad en land af, gewapend met mijn pinpas en een vriendin/familielid, maar deze keer heb ik besloten dat ik zelf collages ga maken. Of te wel; moodboards!

Een moodboard is een bord, een stuk karton etc. waar je alles opplakt wat jou op dat moment inspireert, je krijgt dan als ware een iets waaruit je kunt zien wat je deze lente/winter/zomer/herfst wel of niet gaat kopen. Ik maak mijn moodboard op de computer, en gebruik hiervoor de sites Polyvore.com en weheartit.com







Beide sites zijn erg fijn en handig in het gebruik, maar helaas wel in het Engels. Hierdoor kan het dus iets langer duren voordat je ze helemaal snapt maar ik beloof je: het is de moeite waard! Hoe doe jij inspiratie op voor je lente wardobe, of koop jij geen - compleet- nieuwe kleding na een seizoens wisseling?

EDIT: weheartit.com is hier niet gebruikt, maar hier post ik binnenkort nog een bord mee.

1 opmerking:

  1. Ik koop vaak wel nieuwe kleertjes, ligt er maar net aan wat ik nog heb van het jaar daar voor!
    Kusjes

    BeantwoordenVerwijderen