vrijdag 19 november 2010

Ciate PAINT POTS Review

Als er een lakje is dat al lang, heel lang op mijn wishlist staat zijn het toch wel de nagelakjes van Ciate. Ik had er namelijk veel goede dingen over gehoord ( en gelezen) dus wie zou ik zijn als ik dit niet wilde proberen? Maar omdat er aan dit merk nogal een prijskaartje hangt wist ik niet zeker of ik hem wel wilde kopen; want ha-lo-ho als ie tegenviel was ik mooi mijn geld kwijt. Na lang twijfelen en wikken en wegen besloot ik dat ik de gok toch maar zou wagen. Ik wilde net gaan bestellen toen ik dit lakje binnenkreeg.




Wat een beauty is het he? Zoals alle lakjes van Ciate heeft ook Dangerous Affair 013 het typerende strikje en flesje; alleen hierdoor was ik er al verliefd op. Maar het potje kan nog zo mooi zijn, als de kwaliteit crap is heb ik er niks aan niet waar?


Wat zegt Ciate over de Paint Pots:

De Ciate Paint Pots zijn Formaldehyde en Toluene vrij, ze bedekken heel je nagel hebben een hoge aanhoudende glans en de kleur blijft lang zitten.

Hoe is de substantie en lakt hij fijn?
Het lakje is helemaal niet stroperig, eerder tegen de dunne kant aan. Hierdoor kun je in een keer heel je nagel lakken en hoef je er dus niet meerdere keren over heen. Omdat de nagellak wat dunner is krijg je ook geen vervelende strepen waardoor hij er veel mooier en chiquer uit ziet. Hij dekt met een laagje prima, maar voor een complete dekking heb je twee lagen nodig. De nagellak droogt erg snel, voordat je klaar bent met de andere hand is de duim alweer droog. Dit is echt een pluspunt aangezien je hierdoor niet hoeft te wachten met het tweede laagje, het geen ik echt heel fijn vind omdat ik hier geen geduld voor heb. En dan de kleur: wat kan ik er over zeggen, ik ben er verliefd op! Het is een classy rode kleur die bij vrijwel iedere outfit past. Hij is wel wat aan de donkere kant, dus als je meer van de vrolijke kleurtjes bent is dit misschien een no-go voor jou.



Hier zie je hoe de kleur eruit ziet op je nagels, en hieronder wordt het lakje vergeleken met Rouge Noir van Chanel, waar ik hem in eerste instantie erg op vond lijken, tot ik het flesje openmaakte en mijn nagels begon te lakken ofcource.





Hoe is het flesje in gebruik?
Zoals bekend is hebben de Ciate flesjes een speciale vorm waardoor ze handiger in gebruik zijn. Zoals je hier beneden kan zien



hoelang blijft ie zitten zonder te chippen?
Van de meeste mensen hoor ik dat nr. 73 juist redelijk lang blijft zitten, maar bij mij was ie na een half dagje al he-le-maal gechipt. Dit zou door de slechte kwaliteit van mijn nagels kunnen komen, maar dat betwijfel ik aangezien mijn andere lakjes wel 3-4 dagen blijven zitten...


Conclusie:
Hoewel dit lakje erg goedkoop was ( 1,75€ geloof ik) zou ik hem niet opnieuw in mijn winkelmandje gooien omdat ik liever een goed lakje heb dat dan iets duurder is. Als je sterkere nagels hebt als ik, op het moment dus bijna iedereen, bevalt dit lakje jou waarschijnlijk wel want met sterke nagels valt hij mooier uit;)


De foto's in dit bericht komen van:
http://www.welshbeautyblog.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten