zondag 28 februari 2010

cupcakes avontuur

heey,

vandaag was het zover, na een week lang recepten opzoeken besloot ik me er maar eens aan te wagen, mijn eerste cupcakes bakken, ik had gehoord dat het erg leuk was op te doen, het zou ook niet al te moeilijk zijn.

dus ik vol goede moed naar de buurtsuper, mijn lijstje afgewerkt, wat bleek: ze hadden meer als de helft van wat ik moest hebben niet... Dus hup, het fietske weer op, in de regen naar de Appie. Tegen de tijd dat ik daar aan kwam was ik net een verzopen katje maar dat maakte me niks uit, zolang ze maar mijn ingredienten zouden hebben.
wat bleek? Weer hadden ze meer als de helft niet, heb uiteindelijk maar een pak muffin mix gepakt en de ingredienten voor de botercréme, voor fondant hadden ze de ingrienten niet. bovendien, zou ik de tijd niet eens hebben om fondant te maken, volgende keer beter dus.







toen ik een maal thuis was kon ik mijn haren helemaal uitwringen, maar ik had wel de ingredienten voor een lekkere cupcake. na een halfuurtje moeilijk doen had ik het beslag voor de cupcakes klaar, die konden de oven in, daarna snel de botercreme gemaakt ( tip gebruik de helft minder poedersuiker dan in het recept staat) het is wel eventjes flink mixen, maar dan proef je de boter niet meer.

bleek achter af dat ik het verkeerde recept had, ik had namelijk die voor taartvulling i.p.v cupcake topping, wist ik veel dat dat niet het zelfde was... ach ik heb in ieder geval een leuke zondagmiddag gehad.

kijk bij foto's voor het resultaat van mijn cupcakes.

xx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten