dinsdag 24 mei 2011

Birthday girl

JAY!Happy birthday to... ME! Vandaag is het zo ver: ik ben jarig! Na weken van aftellen, dagen aftrepen en steeds weer opnieuw verlanglijstjes maken is de dag aangebroken. Ik mag me nu in de wereld van vijftienjarige gaan begeven, en ik moet toe geven dat ik vind dat vijftien veel volwassener klinkt dan veertien. Gewoon, iets minder kind en al iets meer  richting jongvolwassene. Vandaar dat ik deze dag dan ook aangrijp om terug te blikken op mijn afgelopen jaar, kijk je mee?

In mei maakte ik voor het eerst kennis met de toenmalige vriend van mijn tante, wiens naar ik niet zal noemen: we houden het op P. In het begin leek P mij een ontzettend aardige man. Later zal blijken dat niks minder waar is. Ook is dit de maand dat ik het voor het eerst leuk vind om voetbal te kijken, het WK was namelijk bezig. Wij keken iedere wedstrijd van Nederland met ons deel van de straat, buiten op een groot scherm. On-zet-tend leuk dus!

In juni gebeurde er eigenlijk vrij weinig, behalve dat ik op school een ondernemersplan aan het schrijven was. Met wat ik nodig had om mijn eigen merk op te zetten, hoeveel het kost etc. Erg leerzaam dus, en iets wat ik ontzettend leuk vond om te doen. Ik was dus weer een stapje dichter bij mijn droom!

In juli en augustus bevond ik me in Italië. Eerst een weekje samen met mijn vader, en daarna vier heerlijke weken met het gezin. Ik ga meerdere keren per jaar op vakantie, maar in Italië kan ik het beste uitrusten. Waarschijnlijk komt dit door de rustige omgeving en door het feit dat ik zeven weken lang niet aan school hoef te denken.

September was de maand waarin ik voor het eerst weer naar school ging. Gebruind en wel ging ik aan de slag als derde jaars. En spannend dat ik het vond! De klassen werden namelijk gewisseld, wat dus zou kunnen betekenen dat ik mijn vriendinnen minder zag. Misschien zou ik ze zelfs kwijt kunnen raken! Niets bleek echt minder waar, en aan deze periode heb ik drie ontzettend geweldige vriendinnen over gehouden. Misschien zou ik ze zelfs beste vriendinnen kunnen noemen, ware het niet dat ik niet aan dat soort etiketjes doe.

Oktober. In deze maand liep ik stage bij Sanne Janssen. Wij moesten namelijk een oriënterende stage lopen, en ik had echt de geweldigste stage ooit. De eerste dag ging ik met bibberknietjes naar haar studio toe, maar ik werd - tien minuten tevroeg- hartelijk ontvangen. Deze maand maakte ik een paar handschoenen, ging naar de groothandel en stond een dag in een winkel. Ge-wel-dig.

November was een rumoerige maand. We hadden namelijk in de familie nogal wat problemen, waar mijn moeder en ik erg veel mee bezig waren. Uiteindelijk is dit wel opgelost, maar het koste ons ontzettend veel energie. Ik was op, en ben dus ook een week doodmoe thuis gebleven.

December was de maand waarin ik mijn schatje kreeg. Mijn iPhone lag op mij te wachten onder de kerstboom. Helemaal door de dolle heen was ik toen ik hem uitpakte. Mijn oude HTC was ik namelijk kwijt geraakt, en ik moest het doen met een oude telefoon.. Inmiddels ben ik zwaar iPhone-addicted en kan niet meer zonder. Alhoewel ik er over aan het denken ben om over te stappen op de Blackberry, aangezien mijn radio het niet doet op dit 'ding'.

In januari zaten wij thuis vol in de verbouwing. De badkamer werd gedaan, de deuren werden vervangen en er werden nieuwe schotten geplaatst op zolder. Het kleine kamertje naast de mijne werd opgeknapt en de schuur werd gedaan. Kort om, een stoffige maand dus.

In februari gebeurde er niks bijzonders, deze maand ging gewoontjes voorbij. Als ik hier een kleur aan moest koppelen was het grijs. Sleur. Maar, daar heb ik geen problemen mee: af en toe is dat juist fijn.

Maart was mijn All America Month. In ging naar Amerika, verheugde me er op en dacht er daarna nog vaak aan terug. Starbucks heb ik eigenlijk maar een keertje op, vlak voor wij terug vlogen had ik op het vliegveld nog een drankje mee gepakt. Met een koffer vol ging ik terug. Toen wij landen op Dusseldorf moesten we van gate 5 naar gate 35. 30 gates lang dus. Rennend. Want we hadden maar tien minuten. En guess who er op tijd was? Ikke! Daar was ik dus best trots op, en ik heb het uurtje naar Schiphol met een glimlachend gezicht in het vliegtuig gezeten.

April was de maand waarin ik Nicky kreeg. Of kreeg, meer hard voor gewerkt had. Dag in dag uit was ik op de manege, en dat resulteerde in mijn eigen paard. Oke, officieel is ze half van mij, maar aangezien het andere meisje er niks mee doet vind ik dat ik haar als mijn eigen paard mag beschouwen!

Goed, het kringetje is weer rond. Vanavond ga ik met mijn vader, moeder, broertje en neef lekker uiteten. Zondag heb ik mijn familie feest, en misschien dat vriendinnetje Loes ook nog komt. Afgelopen zaterdag heb ik mijn verjaardag voor vriendinnen gevierd, dus mijn feestje zit er al weer bijna op. Ik hoop dat jullie een fijne dag hebben gehad;D

Geen opmerkingen:

Een reactie posten